Вашият маркетинг е просрочен

 

Ваш маркетинг просрочен

По какво маркетингът на 2016 г. се отличава от маркетинга на 2015 г.

Един от изводите в отчета „Internet Trends ’16“, подготвен от венчърния фонд KPCB, съвместно с McKinsey, Hillhouse и др., е: маркетингът силно се променя.

Какво се случваше по-рано? Наемаше се рекламна площадка и се преследваше трафик към „площадката за кацане“. Ако съществуваше мета-канал – площадка, където бяха събрани предложения от различни производители и доставчици (Yandex.Маркет, Aviasales и др.), то продажби идваха и оттам. Освен това настроиха SEO, за мобилните приложения – ASO. И това беше всичко. По-тъпите смятаха икономиката за една голяма фуния. По-умните – за фуния с различни видове трафик.

А сега да съсредоточим вниманието си върху слайдовете по-долу:

Ваш маркетинг просрочен.

Ваш маркетинг просрочен.

Същността е следната: сега сегментите намаляват размерите си, а ценностните предложения се персонализират – на върха на фунията може да има 1 потребител.

Какво означава всичко това:

1) За да бъдеш на върха и да оставаш търсен (става дума както за бизнеса, така и за маркетолозите), трябва да владееш най-напредналите технологични инструменти. Кой от вас е чувал за Totango?

2) Търсенето на уеб анализатори ще се увеличи. Ако преди малкият бизнес можеше да се справи с маркетолог, познаващ Google Analytics, то сега за събирането и изчистването на данните е нужен отделен експерт.

3) Днес е изгодно потребителят плавно да бъде воден към извършването на покупката, „загрявайки“ го до достатъчна степен на готовност.

4) Ценят се специалисти по маркетинг с високо равнище на съчувствие, досетливост и хладнокръвие.

Тези явления могат да бъдат обяснени с действието на два фактора:

1) Изобилието на реклами – спам филтърът орязва всичко –  скрита реклама, необективен материал и т.н. В сравнение с 2014 г. слепите зони в интерфейсите са се увеличили средно с 29%.

2) Времето за фокусиране върху съобщението е намаляло до 2 секунди, въпреки че само преди 6 години то е било около 9-10 секунди. Кажете „благодаря“ на месинджърите и разпространението на мобилните устройства.

Специално внимание към уеб анализаторите. По-рано техните функции се извършваха от специалисти по интернет маркетинг със сертификат за Google Analytics. Но днес, в условията на огромни масиви от данни, за решаването на тези задачи се обособява отделна бойна единица.

И това е страхотно.

Уеб анализатор + Специалист по маркетинг = Смъртоносен екип.

Първият събира и изчиства данните, а вторият ги интерпретира. Опитът  да се икономиса от щата, напротив, ще се обърне в проблем – маркетологът ще се задъха, ще бъдат взети погрешни решения и ще се навреди на бизнеса.

Но най-важното – уеб анализаторите перфектно се комбинират с UX-експертите*, продуктовите мениджъри, специалистите по ПР и бизнес разработчиците.

Накратко, бизнесът може да бъде сравнен c късогледо момче – сложило е очилата и е престанало да се блъска в стълба. Очилата – това е уеб анализаторът.

Ценете тези момчета, пред тях е бъдещето.

*UX (user experience) – дизайн на потребителското изживяване

Мария Гуленова

Източник: tceh.com

 

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s