5 тенденции в онлайн маркетинга, с които авторите трябва да се съобразяват

Фозия Бърк

author, marketing, facebook, twitter, webinar, website

Неотдавна у дома ме посетиха представители на две различни компании с цел извършване на някои подобрения в домашния интериор. И двамата мъже извадиха своите iPad-и и ми показаха образци на различни дизайни, от които да избера. Помислих си: „Какво са правили хората преди появата на iPad?“. И как дори успяхме да израснем без iPhone в ръце? Промяната се извършва толкова бързо, че понякога забравяме какъв е бил животът преди.

Имам стар телефонен апарат с шайба в гаража и го пазя, защото е забавен. Този телефон, присъстващ като задължителен елемент във всеки дом до неотдавна, днес е смешна, обемиста, остаряла вещ, която не признават дори децата. Заедно с технологията, променяща се със скоростта на светлината, трябва да се развиваме и ние, или ще изостанем. Някои стари вещи може все още да са изящни, но други просто са остарели.

Като PR консултант, ако предлагам остарели методи на маркетинга на книгата и стратегии за комуникации, аз губя доверие. Да се остане на върха на тенденциите означава да се знае кога е време да се изоставят старите неработещи стратегии и да се върви в крак със съвременните технологии, които действат.

Така че, нека да разгледаме какво бихте могли да оставите в миналото (неща от рода на споменатия по-горе телефон с шайба) и кои тенденции на онлайн маркетинга трябва да следвате.

1. Освежете вида на остарелия уеб сайт. Претрупан и объркващ ли е той? Старомодно ли изглежда? Вашият уеб сайт е основната ви база за всичко, което правите онлайн, ето защо той трябва да бъде актуален и професионално направен. Уверете се, че притежавате ясен призив за действие, посетителите знаят как да се свържат с вас онлайн и как да си купят вашата книга. Актуализирайте го така, че онлайн присъствието ви да отразява добре вашия персонален бранд.

Друг изключително важен компонент в наши дни е да се убедите, че уеб сайтът ви е удобен за мобилни устройства. Ако не сте сигурни в това, възползвайте се от безплатния инструмент на Google, за да го тествате.

2. Подсилете вашето медийно турне с Twitter chat, уебинар или видео на живо. Личните срещи с хора по време на турнето, свързано с книгата ви, са безценна възможност да изградите взаимоотношения и да създадете собствена общност. Днес можете да подобрите това турне, като сте на разположение онлайн. Чрез Twitter chat, уебинар, видео на живо във Facebook или интервю под формата на подкаст вие можете да достигнете до хората много по-лесно.

Навярно вече сте гледали видеофилми на живо във Facebook. Те не изискват много време, за да бъдат създадени, а позволяват на хора от близо и далеч да се свързват с вас лично. Можете да говорите за вашата книга, да споделите история от нея или да отговорите на въпроси, зададени от вашата общност.

3. Изоставете прессъобщенията и медийните комплекти в полза на създаването на реални взаимоотношения. Спомням си как преди изразходвах голяма част от времето си за разработването на ефектни прессъобщения. Но днес те определено са остарели. За нашата дигитална ера са характерни  общуването и достъпността – общото прессъобщение до всички медии е не само неефективно; то е знак, че вие сте демоде. Същото важи и за медийните комплекти. Цялата информация, използвана за създаването на медиен комплект, може да бъде достъпна онлайн – биографии, медийни изяви, справочна информация за компанията и често задавани въпроси.

Нещо повече, в нашия наситен с технологии свят е по-актуално хората да се достигат и да се създават лични взаимоотношения с тях, да се пишат персонализирани имейли. Да, действително, това отнема повече време, но си заслужава усилията.

4. Станете и се покажете. Днешните читатели искат да ви познават. Дори ако имате отрицателно мнение за социалните медии, във ваш интерес е да се присъединявате към разговори и да развивате онлайн присъствие. За да свикнете с идеята, мислете за онлайн присъствието ви просто като за още един начин за водене на разговор с читателите. За да проявят интерес към вашата книга, те трябва да ви познават и да се направи така, че да могат да ви намерят онлайн. (Мислете за Google! Появява ли се името ви при търсене?)

Започнете с уеб сайта. След това опитайте с голяма социална медийна платформа – с бизнес страница във Facebook. Скоро вашето име ще се появи при търсене с Google. Ако искате читателите ви да се показват за вас, ще трябва да се появите пред тях.

5. Не се опитвайте да бъдете всезнаещи. Ерата на универсалните личности е приключила. Каква е вашата основна силна страна? Станете признат авторитет в областта си и притежавайте собствена област на знания и опит. Забравете идеята за превръщането ви във всестранно развита личност или в личност, интересна за всички. Ако изградите социален авторитет в определена ниша, ще бъдете по-успешни.

И един последен съвет: едно нещо никога няма да остарее в онлайн маркетинга – да бъдеш автентичен. Не се опитвайте да бъдете някой друг. Започнете с отговора на въпроса кой сте вие и удвоете това, което работи за вас.

Мария Гуленова

Източник:  www.digitalbookworld.com

 

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s