Ръководство по маркетинг на книгата за автори: Част 2

BMМат Кей

В първа част обсъдихме двата основни въпроса, които трябва да залегнат  в основата на маркетинговата стратегия на всеки автор. По-долу ще покажем как да се превърне тази стратегия в работещ план.

Стъпка 1: Определете вашата тактика

Като използвате знанията от първата част, избройте всички начини, чрез които можете да достигнете до вашия читател при публикуването на книгата. А класическата маркетингова рамка изглежда така:

• платен маркетинг (при който плащате за): дигитални реклами, листовки, разнообразни предмети за насърчаване на продажбите и т. н.;
• „заслужен“ маркетинг (при който трябва да се заслужат): ревюта (рецензии) на книги, реклами с помощта на журналистическите жанрове, интервюта, подкрепа от влияещи и лидери на общественото мнение в социалните медии, събития, одобрение от книжарници и т. н.;
• собствен маркетинг (който притежавате или можете да изградите): уеб сайт, списък за имейл маркетинг, присъствие в социални медии, промоции и т.н.

Това са основните тактики, която ще поддържат стратегията ви. Бъдете толкова изчерпателни и креативни, колкото можете.

Стъпка 2: Подгответе вашия график

Маркетингът на една книга може да започне от 6 до 12 месеца преди публикуването й. Организирането на събития, изборът на медийни канали, както и създаването на силна социална медийна платформа изискват продължителен подготвителен период.

Разглеждайки всяка от тактиките, която искате да използвате, изяснете колко време е необходимо за реализирането й. Ако си поставяте за цел създаването на списък с имейли на 1000 души, започнете да работите по-отрано. Ако пък целта ви е изграждането на присъствие в Snapchat, бъдете реалисти относно времето, което ще ви е необходимо. Всяка медия предлага различен период от време за подготовката и публикуването или излъчването на комуникационните материали. Без да установите какво трябва да се случи, обемът на работата може да ви обезсърчи. Чрез създаването на времеви график имате възможност да раздробите работата и  старателно да достигнете вашата цел.

Стъпка 3: Създайте вашия план!

След като притежавате стратегия, наясно сте с тактиката и имате представа за времето, което ви е необходимо, можете да пристъпите към обединяването им във вашия маркетингов план. Предлагам ви примерен план (на основата на работата ми в Inkshares, като специфичните особености са премахнати), за да добиете представа как може да изглежда той:

 

Marketing-Strategy

Когато за първи път разговаряме с автор на Inkshares за маркетинга  на неговата книга, ние му изпращаме нашия маркетингов план, обясняваме как сме го построили и обсъждаме всичко, което може да се очаква през месеците до и след публикуването й. Това не означава, че процесът е лесен за реализация или че няма да има изненади, отклонения или разочарования. Но без посока и план може да се почувствате като плаващи в кръг без компас с надеждата да уловите риба. След като знаете къде отивате, изяснили сте начина, по който ще стигнете там, и сте избрали правилната стръв, голяма част от напрежението и безпокойствието ще изчезнат – дори и ако никой не може да гарантира, че ще уловите нещо. Нещо повече, възможно е дори и да започнете да се наслаждавате на пътуването.

Мария Гуленова

Източник: www.digitalbookworld.com

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s