Уеб дизайн 2016: пет примера

Пет примера за интересни решения, които се използват в дизайна на уеб сайтовете през настоящата година.

Назад към 80-те години на миналия век

Ослепителните и странни цветове от 80-те години на миналия век си възвръщат позицията на „тенденция“. Още през 2015 г. тези ярки и смели цветове (в това число и неонови) в съчетание с плоския дизайн активно воюваха за завладяване на уеб пазара. И това напълно им се удаде през 2016 г. Подобна тенденция е вдъхновена от още една особеност от епохата на смелите съчетания – пикселизацията. При това дизайнерите от цял свят използват пикселизирането вече не само за шрифтовете, но и за снимките. Ето защо „лошото“ качество на изображението, свързано с ясната видимост на всеки пиксел, в момента е не само допустимо, но и желателно. Определено това е тенденция, която можем да наблюдаваме през 2016 г.

Назад в 80-е.

Типографика + калиграфия

Навярно тенденцията символизира особеното сливане на нашия физически живот с живота онлайн: типографиката във все по-голяма степен се препълва с калиграфия  и индивидуални почерци. И  действително, с много калиграфия и още по-голямо количество от почерци. Тенденцията за персонализиране на текста, подобно на предишната, води началото си от 2015 г., като самостоятелно популярно течение, а през 2016 г.  вече сме свидетели на появата на калиграфски шрифтове, логотипи, визитки и, разбира се, уеб сайтове. Коя е причината за голямата популярност на калиграфското писмо? То винаги е лично, индивидуално, материално и най-важното – много красиво.

Типографика + каллиграфия.

Типографика + каллиграфия.

Максимален минимализъм

Минимализмът и плоският дизайн с шрифтове с тънки щрихи упорито се запазват като тенденция и през 2016 г. При това минимализмът става още по-минималистичен. Приветстват се чистите, почти застинали страници с минимум информация.

Максимум минимализма.

Конструкция от карти

Ако през 2015 г. е популярен макетът с елементи от плоски „плочки“, то през настоящата година за  дизайна е характерно, че „плочките“ или „картите“ са функционални и интерактивни, притежават свойството да се преобръщат, да се отворят и т. н. Те позволяват на потребителя да получава допълнителна информация или да извършва определени действия в уеб сайта. Може да се прогнозира, че в близко бъдеще ще бъдем свидетели на разширяването на възможностите им, което ще промени начина за скролиране на електронните магазини и за преглеждане на вътрешните страници на уеб сайта.

Карточная конструкция.

SVG анимация

Тя е истински пробив за интерактивния уеб дизайн. Прогнозират, че много бързо ще измести Flash технологията и по право ще стане доминиращ инструмент: чистата, гладка и безшевна анимация ще завладее по-голямата част от уеб сайтовете. Предполага се, че именно тя ще реши проблемите със съвместимостта на уеб браузърите и с производителността.

SVG-анимация.

 

Мария Гуленова

Източник: www.advertology.ru

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s