„Буквоед“: културна среда

Brandson Branding Agency освежи „Културната среда“ в столицата на културата в Русия – Санкт Петербург.

"Буквоед": культурная среда

 

Сътрудничеството на най-голямата книготърговска верига „Буквоед“ с Brandson Branding Agency води до създаването на един от най-интересните културни проекти в Русия през последните години. „Културна среда“ е платформа, където жителите на града могат да се срещнат с лидери на мнение, формиращи „културния код“ на нашата епоха – известни публицисти, режисьори, актьори и музиканти. Мащабът на проекта напълно съответства на амбициите на търговеца на дребно – да се превърне в национална търговска верига номер едно в Русия. Поради тази причина летвата от самото начало е вдигната високо: над 100 срещи на месец.

«Буквоед»: культурная среда.

Представителите на веригата „Буквоед“ справедливо предполагат: днес основният конкурент на книгата са телевизията и алкохолът. Мисията на компанията е да промени тази ситуация, като покаже на обществеността сценарий за културно развитие, едновременно полезен и интересен. За да се превърне този замисъл в реалност, е необходимо образът на книжарницата напълно да се трансформира в общественото съзнание.

«Буквоед»: культурная среда.

«Буквоед»: культурная среда.

След проведено проучване и „потапяне“ в особеностите на пазара специалистите на Brandson предлагат решение – проектът да се популяризира като клуб от съмишленици, като площадка, където могат да се срещнат приятели, да се общува, да се научи нещо ново и да се преразгледат собствените възгледи. Обновената концепция „Културна среда“ включва не само срещи с интересни хора, но и цял пулт с дейности, които имат за цел развитието, обучението, себеактуализацията. Например лекции и образователни семинари перфектно се съчетават с неформални литературни игри, бар куизи*, градски изследвания и просто приятелски събирания на хора, които споделят общи ценности, които са кодирани в „културната ДНК“.

«Буквоед»: культурная среда.

Реализирането на проекта изисква остроумни маркетингови ходове – например въвеждането на система за натрупване на бонуси и повишаване стъпка по стъпка на статуса на всеки член на клуба. В допълнение концепцията „Културна среда“ предполага съсредоточаването на основните маркетингови усилия в „местата за провеждане на културните дейности“ – т. е. непосредствено в градската среда. Именно пространството на града е мястото, където съвременните активни жители на мегаполиса най-активно си взаимодействат с културтрегерите. А това означава, че urban space е потенциално най-добрият (и, между другото, засега неактивиран) канал за комуникация с потребителя.

«Буквоед»: культурная среда.

Ключова роля за възприемането на „Културна среда“ изиграва и визуалното решение на бранда. Разработвайки логотипа, брандмейкърите съзнателно обвързват неговата състояща се от три части форма с концептуалната идея на проекта, основаваща се на триадата „обучение, развитие, развлечение“.  Помагайки на хората да се учат, самоусъвършенстват и наслаждават на прекрасното, текстовете на класиците, напечатани на пишеща машина, все още продължават да изпълват с трепет  техните умове. Изборът на стила на шрифта, който препраща половин век назад, съвсем не е случаен – през последните 50 години са се променили технологиите, но не и човекът. Приемствеността е крайъгълният камък на човешката култура.

«Буквоед»: культурная среда.

Най-пълно смисълът на проекта е изразен с метафората за живота като книга с отворен край. Колкото и великолепен да е един текст, той винаги оставя място за нови мисли и нови идеи. Дейността на ума никога не свършва с последната страница на книгата. За да се изрази тази идея графично е използван символът „многоточие“ – също толкова дълбок по смисъл и съдържание като самия живот. Прост и разбираем, той като че ли свързва днешния ден с пространството на големите идеи и идеали, увековечени завинаги на страниците на великите книги.

«Буквоед»: культурная среда.

«Буквоед»: культурная среда.

«Буквоед»: культурная среда.

«Буквоед»: культурная среда.

*bar quiz – интелектуална викторина, традиционно развлечение за европейските барове

 

Мария Гуленова

Източник: www.advertology.ru

 

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s