Стартъп на седмицата: Book In A Box

Концепцията зад Book In A Box – че начинаещи автори могат да възлагат целия процес на писане и публикуване – може да е спорна, но от друга страна нейният създател – Такър Макс – е направил блестяща издателска кариера от изгодната полемика.

Предложението

Book In A Box обещава да превърне всеки човек в публикуван автор, като вземе идеята от главата му и я развие в книга, запазвайки неговите думи, неговия глас и неговата концепция. Това е „писане и публикуване на книга като услуга.“

Book In A Box – The Pop-up Paradigm Case Study

Кой стои зад концепцията?

Предизвикващият полемика американски автор и спикер Такър Maкс.

През 2000 г. той стартира много популярен уеб сайт – Tuckermax.com, на който описва своите пиянски и сексуални контакти под формата на разкази, следва работата му върху три бестселъра, които заемат първо място в класациите на New York Times, основава и продава Tropaion Publishing.

TM

Такър Макс е познат на българските читатели с романа „Дано в ада да сервират бира” („Екслибрис”, 2009 г.), анотацията на който започва с думите: „Казвам се Такър Макс и съм задник. Напивам се до смърт в неподходящи моменти, не зачитам обществените норми, задоволявам всичките си прищевки, не мисля за последиците от постъпките си, подигравам се на идиотите и позьорите, спя с повече жени, отколкото е безопасно или нормално, и изобщо се държа като пълен идиот. Но допринасям за човечеството по един много важен начин: споделям приключенията си с целия свят…”

Всъщност той получава степен „доктор по право“ през 2001 г., а през 2009 г., когато излиза и едноименен филм по романа му, заема 192-ро място сред най-влиятелните личности в света според Time.

Днес Такър Макс работи съвместно с канадеца Зак Обронт върху „отделянето на традиционния литературен процес от създаването на книгата“. Двамата имат 10 щатни служители, но си сътрудничат и с десетки редактори и дизайнери на свободна практика.

Кой е дефицитният пазар?

„Прекалено много са хората, които  носят книги в главите си, но много малко са тези, които разполагат с време и умения, за да ги напишат“, обяснява Макс. „Нашите клиенти НЕ са писатели. Ако можете да пишете, вие не се нуждаете от нас. Нашите клиенти са хора с добри идеи за (нехудожествена) книга, които не разполагат с време или не умеят да напишат собствена книга, но все пак искат да получите техните идеи (а не идеите на писатели-фантоми) в книга.“

Всичко, което клиентите трябва да направят, е да пожертват около 15 часа за разговори по телефона с представители на Book In A Box, в течение на 3-4 месеца, които след това ще възпроизведат аудиозаписите, ще позиционират идеите в правилно структурирана книга и ще ги „преведат“ от изговорени думи в книжна проза – „използвайки вашите думи, идеи, и дори вашия „глас“.

TM_book box

Успехът досега?

Стартирала през есента на 2014 г., Book In A Box е реализирала продажби за около 2.5 мил. дол. през 2015 г. и в момента работи с над 200 автори. Такър и Обронт са написали книга за своя метод, предстои да бъдат публикувани още две.

Най-големите предизвикателства?

„Има огромно търсене на тази услуга, а ние трябва да ограничаваме нашите клиенти засега. Изграждането на бизнес не е лесно.”

Крайната цел?

Отново, бъдещето на Book In A Box е  тясно свързано с мащаба – което ще означава, намаляване на цената на ресурсоемката услуга. „Това вероятно ще доведе до превръщането й в SaaS (софтуер като услуга) продукт“, казва Макс. „Ако успеем да направим това, ние ще можем да увеличим 10 или 100 пъти броя на книгите, които хората пишат всяка година. Смятаме, че това би било удивително, има толкова много мъдрост, заключена в главите на толкова много интелигентни и доказали се хора по целия свят…“

Съвет към други издатели-предприемачи?

„Най-големите грешки, които откривам в решенията на издателски стартъпи, са две“, обяснява Макс. „Първо, те не решават реалните проблеми на хората. Повечето отначало предлагат решение, а след това търсят проблема. Или се фокусират върху нещо, умно или чисто, но не и върху това, за което хората всъщност искат да плащат.”

„Второ, те не разбират или издателска дейност, или технологията. Хората от издателствата все още се основават на стария, свързан с недостиг на база издателски свят, който е мъртъв и изчезва. А техническите специалисти не разбират издателския бизнес и психологическата динамика на книгите и писането – те смятат, че всичко може да бъде решено с помощта на софтуера. Не са много хората, които разбират и двете области, и могат да ги интегрират.“

Мария Гуленова

Източник: www.thebookseller.com

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s