Tumblr

Tumblr представлява комбинация от платформа за микроблогинг и социална мрежа, създадена от Дейвид Карп през февруари 2007 г., като собственик е Yahoo Inc.

Yahoo Inc. заявяват желанието си да придобият Tumblr на 20 май 2013 г., като сделката става факт на 20 юни 2013 г., за сумата от 1.1. милиарда дол.

Седалището на Tumblr е в Ню Йорк.

Към 7 януари 2015 г. в Tumblr има 217.9 мил. блога, които съдържат 100.3 милиарда публикации.

Tumblr позволява на потребителите да публикуват мултимедия и друго съдържание, във формата на кратък блог пост. Освен че всеки потребител може да създаде свой блог, той може да последва и други блогове. Голяма част от функциите на уеб сайта са достъпни от интерфейса „Табло“ (Dashboard), като от него се правят новите публикации и може да се проследи новото съдържание на другите блогове.

Управлението на блог в Tumblr е доста синтезирано, улеснено и въобще удачно за начинаещите потребители.
Таблото е основният инструмент на Tumblr, както вече споменахме. Освен проследяването на публикациите на другите, последвани вече блогове, от Таблото, потребителите могат да правят коментари, да препубликуват (reblog) чуждо съдържание, да харесват публикации на други блогове, което съответно да се появи на тяхното табло. Таблото позволява на потребителите да правят нови публикации, които могат да съдържат текст, изображения, видео, цитати или линкове.

Има и възможност за свързване на Tumblr с Twitter или Facebook акаунт, така че всеки направен пост в Tumblr, да се появява и в другите социални мрежи.

Опашка (Queue) – чрез нея потребителите могат да създадат график за по-късно публикуване на създадените постове. Отлагането на пост може да бъде от няколко часа до няколко дни.

Тагове – за всяка една публикация, която потребителят създава, таговете идват на помощ. Търсенето в Tumblr става на база тагове, а не с ключови думи, както е при интернет търсачките. Таговете, които се слагат, трябва да поясняват и категоризират съдържанието на създадената публикация. Оптималният брой тагове варира между 7 и 12. Таговете дават шанс за попадане в много търсения. Старайте се рядко да стигате до 10, 12 и повече, защото има риск да отнесете критика, че правите спам. Ако се целите в точно определена ниша, използвайте такива тагове, които да ви вкарат в нея, но не забравяйте, че съдържанието и таговете трябва да бъдат свързани.

HTML редактиране – Tumblr позволява на потребителите да редактират темата на своя блог, чрез неговия HTML код, като така се контролира външния вид на блога. Потребителите могат да използват и свое име, като домейн на блога си.

През декември 2014 г. Tumblr въвежда бутон, благодарение, на който потребителите могат да купуват стоки, директно от страниците, които разглеждат. Новата функция влиза официално в сила на 3.12.2014 г., като от тази дата в профилите са добавени т. нар. „екшън бутони“, които могат да се използват за улеснена покупка или за изразяване на поддръжка на различни каузи.

Вариантите, които предлагат екшън бутоните, са Buy, Browse или Do Something, като линковете водят към редица външни сайтове, сред които Etsy, Artsy и Kickstarter. Към момента екшън бутоните са налични само в десктоп версията на Tumblr. В прессъобщението, по повод новата функционалност, от Tumblr заявяват: „Това е нов начин да доближите Вашите последователи, само на един клик разстояние от нещата, които им показвате в профилите си.“

През декември 2014 г. Tumblr въвеждат и друг бутон – Explore. Благодарение на тази функционалност вече ще можем по-лесно и бързо да откриваме интересното съдържание, което ни интересува в профилите ни. Самият бутон има формата на компас и е разположен в горната част, между Home и Message бутоните в десктоп версията на Tumblr. След като кликнете върху него ще можете да избирате между различни критерии, с които да филтрирате публикациите, които търсите.
Новата функционалност позволява откриването не само на текстови постове, но също на изображения, видео клипове, GIF файлове, аудио и др. Бутонът „Explore” ще миксира търсеното от Вас съдържание с „Тrending” публикациите в реално време, което също е доста полезно и може да Ви спести време. Към момента тази функционалност е достъпна само за десктоп версията на Tumblr.

Три основни съвета за развитие, ангажиране и разрастване на публиката на даден бранд в Tumblr:
1. Скочете направо – започнете да следвате потребители и да се ангажирате с тях на платформата.
2. Определете какви са вашите активи, които трябва да представите на вашия tumblr сайт. Ако сте собственик на модна марка, представете се със снимки – високо качество например. Ако сте медия с огромно количество от качествено писмено съдържание – използвайте го!
3. Нека хората да знаят, че присъствате в tumblr, като платформата улеснява споделянето на съдържание с Facebook и Twitter, което пък позволява на феновете ви да разберат, че сте тук.

Tumblr е идеалната платформа за малкия и среден бизнес. Първо, характерно за публиката, която ползва tumblr, е, че тя е „гладна“ за ново и свежо съдържание. Второ, с Reblogging функцията всеки може да публикува пост от вашия блог в своя, като автоматично получава линк към страницата ви, добавяйки и информация за автора. Така, ако пишете достатъчно добре и интересно, потребителите ще ви забележат, дори и никога да не са попадали на вашия блог.
Част от съдържанието ви ще пътува из мрежата, като по този начин се повишава видимостта на вашата марка по един бърз и достъпен начин.
Освен това, използването на tumblr е една страхотна и лесна възможност за достигане до нови публики, запознавайки ги с вашата дейност и съответно превръщайки ги във ваши фенове.
Освен Reblogging функцията, за която стана въпрос, втората важна функция, която е изключително полезна, е опцията всеки потребител сам да избере дизайн на блога си. Tumblr предоставя голям брой готови теми, които могат да се персонализират. Те са разделени на различни категории според преобладаващото съдържание, което ще публикувате – например главно текст, снимки, цитати и др.
Освен това можете да събирате и разпространявате интересна информация и новини от вашата индустрия. Това пълно персонализиране дава възможност да създадете фирмен блог, който напълно да отразява вашата дейност и продукти. Ако сте собственик на малък бизнес, tumblr е лесен и подходящ начин да създадете и собствен сайт, само за няколко минути.

В brands.tumblr.com можете да откриете някои страхотни компании, които използват tumblr днес. Newsweek е един от ранните примери за компания, която се ангажира пряко и открито със своите последователи в платформата. Coca-Cola, MTV, и Calvin Klein, например, създават красиви анимирани GIF файлове, а Nike вграждат електронна търговия в техния сайт. Възможностите за всяка марка са безгранични – въпрос само и единствено на креативност.

Последните две президентски кампании в САЩ, използват tumblr, за да достигнат директно до американската общественост.
21.10.2011 г. е паметен ден за Tumblr – на тази дата Tumblr става първата блог платформа, която хоства блога на американския президент Барак Обама.

През март 2013 г. Певицата Beyonce използва платформата на Tumblr, за да предложи на феновете си новата си песен. Изпълнителката пуска в известната блогинг мрежа песента Bow Down/I Been On, която е част от новия й албум. Постът с музикалното парче е придружен от снимка на звездата от детството й.

Ползи от Tumblr:
1. Dofollow links – Връзките от Tumblr, за разлика от много други социални мрежи, са Dofollow. Тъй като, в същността си Tumblr е платформа за блогове, това означава, че имате пълен контрол върху начина, по който изглежда вашият блог, включително и използването на Dofollow връзки.
Tumblr дава възможност за споделяне (reblogging). Ако имате популярен пост, той ще бъде споделен от много други потребители на сайта. Всяко едно споделяне е Dofollow линк към оригиналния пост. Това означава, че ако имате пост, който е бил споделен 100 пъти, вашият Tumblr блог ще има 100 Dofollow препратки. За да стане още по-забавно, можете да включите линк от сайта си в поста. Така и сайтът ви ще получи повече трафик.
Само си представете, че всеки път, когато някой сподели вашето съдържание във Facebook, вие получавате Dofollow препратки. С Tumblr това е така. Същото важи и за Google+, както и за Pinterest. Все пак общността в Tumblr e по-ангажирана.
2. Лесен достъп до съдържание. Едно от предимствата на Tumblr е, че можете да намирате съдържанието чрез хаштаговете. Това е наистина много удобно за потребителите, а съдържанието е наистина богато.
3. Тестване на съдържанието – Tumblr може да е идеалният полигон за такива тестове. Вероятно имате тонове снимки, които обмисляте да публикувате във Facebook. Вие много лесно ще разберете коя част от съдържанието Ви се харесва най-много. Така че ще можете да публикувате само него в останалите социални мрежи.
4. Микросайтове – Tumblr е най-голямата микроблогинг платформа. Това го прави и най-подходящото място за изграждане на микросайтове. Няма да получите толкова възможности, колкото бихте имали в WordPress. Все пак блоговете в Tumblr са лесни за създаване и поддържане.
5. Изграждане на търговска марка – Последно, но не на последно място, Tumblr е чудесен инструмент за изграждане на вашата марка. В допълнение към други големи социални сайтове като Facebook и Twitter, Tumblr ви дава още една възможност да се установите в мрежата. А това е още една възможност да ангажирате потребителите си.

През последните шест месеца Tumblr е най-бързорастящата социална мрежа в света, показва редовният анализ на Global Web Index, цитиран от изданието TechCrunch.

Мобилната версия на Tumblr е изтеглена от Google Play над 25 000 000 пъти.

За разглеждания период броят активни потребители на притежаваната от Yahoo платформа се е увеличил със 120%. За сравнение, ръстът на Facebook, е едва 2%. Въпреки това социалната мрежа на Марк Зукърбърг продължава да е лидер по общ брой потребители – над 1.35 млрд. месечно.

Използвани източници:

1. Tumblr. 7.01.2015. https://www.tumblr.com/
2. Tumblr – Wikipedia. 6.01.2015. http://en.wikipedia.org/wiki/Tumblr
3. SEO optimization with Tumblr. 6.01.2015. http://elitestrategies.tumblr.com/post/39545456594/seo-optimization-tumblr
4. The marketers guide to Tumblr. 5.01.2015. https://blog.kissmetrics.com/the-marketers-guide-to-tumblr/

Теодора Тодорова, ЕКИП, УниБИТ

 

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s