Фотобанките: тенденции в микросток фотографията

СТРЕМЕЖЪТ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО ВЕЧЕ НЕ Е НА МОДА

Всички ние сме уморени от разглеждане на снимки на модели от „лъскави“ списания с перфектна кожа, които са толкова далеч от реалните хора с емоции и бръчки. Днес все по-ценни стават истинските, живите емоции, хората и ниприличащите на щампи места. В тази статия ще разгледаме причините за популярността на „несъвършените“ снимки и как тази тенденция влияе върху контента, т.е. съдържанието, в микросток фотографията (едно от направленията на сток фотографията).

perfection-is-not-in-trend-any-more-slider

Докато работят върху дизайна на уеб сайтовете, дизайнерите на първо място мислят за това как да грабнат вниманието на посетителите и да ги привлекат на своя сайт. За да се постигне тази цел, сайтът трябва да притежава прост, но в същото време доста различен интерфейс, да бъде интересен за представители от най-различни култури. Последните проучвания показват, че изборът на микросток изображения от страна на дизайнерите е свързан с по-автентични и живи снимки.

Студийното осветление остава в миналото

Във връзка с неочаквано нарасналия интерес към жизнеността в индустрията на микросток изображенията с голямото търсене започват да си ползват снепшотовете (от англ. snapshot – моментна снимка), а не постановъчните снимки. Снимките на хора трябва да показват истински емоции и сюжети. Широките усмивки, полуотворената уста, уловена от камерата в средата на думата, бръчките около очите от ослепяващото слънце – това е, което дизайнерите търсят днес. В миналото остава и студийното осветление. Времената на професионално поставените светлина и чадъри са вече зад гърба ни. Микросток фотографите преминават към използването на естествената, макар и несъвършена, дневна и нощна светлина, която придава по-голяма жизненост на изображенията.

По-близо до човешката природа

С всеки изминал ден  броят на форумите и блоговете в интернет неизбежно се увеличава. Защо е така? Защото у хората постоянно възникват нови мисли, идеи и гледни точки, които те със сигурност ще искат да споделят. Някои блогове публикуват материали, посветени на финансите, други – на света на модата, в трети авторите просто споделят своя жизнен опит. Но замислете се за какво в в крайна сметка пишат блоговете? За това, което винаги е било най-интересно  на човека, т.е. за него самия. Ако преди много години интернет е само източник на суха научна информация, в наши дни сме свидетели на „очовечаването“ на интернет. В мрежата можем да намерим милиони статии за храненето и разнообразните видове храни, здравеопазването, медицинската козметика, уроци или съвети как да се грижим за домашните любимци и много, много други неща.

Откакто интернет е престанал да бъде чисто научен, изображенията в него, борейки се за вниманието на читателите, също претърпяват процес на хуманизация. Тази тенденция е повлияла силно въврху микросток фотографията. Да дадем един пример от света на пътеводителите. На предния план на снимки на Ню Йорк се виждат хора. „Таймс Скуеър“ и „Бродуей“ присъстват на снимките, но размити, а фокусът е върху хората. Какъв е изводът? В тенденция в микросток фотографията се превръща не фокусирането върху образите на известни забележителности; фотографите и дизайнерите проявяват интерес към обикновените хора.

perfection-is-not-in-trend-any-more-2

perfection-is-not-in-trend-any-more-3

„Размита география“

Всеки голям град, всяка страна имат свои забележителности. Символ на Париж е Айфеловата кула, символ на Америка – Статуята на свободата… Интересът на индустрията на сток фотографията към подобни символи неизбежно умира. Причината за това е тяхната узнаваемост и еднозначност. Днес с огромно търсене се ползват снимки, по които не може да се определи мястото на заснемането. Следва да се отбележи, че тенденцията на размиване на фона на снимката позволява на фотографите да не се стремят към фотографиране на разпознаваеми места. Небе, дървета, трева или стена за фон могат да се намерят навсякъде по света. Публиката пък може само да гадае дали снимката е направена в Англия, в Австралия, в САЩ или някъде другаде. Целевата група купувачи също автоматично се разширява, тъй като за разлика от еднозначните, подобни снимки могат да се използват за най-разнообразни цели и теми.

perfection-is-not-in-trend-any-more-4

perfection-is-not-in-trend-any-more-6

Глобализация

Процесът на глобализация е докоснал не само хранително-вкусовата, текстилната и компютърната индустрии. Той също забележимо се е отразил върху сферите на образованието и заетостта. През последните няколко години международният обмен на студенти и персонал достига невероятни размери. Да се пътешества днес е много по-просто, което позволява на хората да се адаптират към други култури. В наши дни многонационалността на населението се е превърнала в норма за големите и средни градове. Аналогични влияния можем да наблюдаваме в микросток фотографията. Така например в еврейските квартали на Ню Йорк никога няма да видите рекламен плакат със снимка на типичен американски модел. В райони с афроамериканци билбордовете също са адаптирани към расата и нейната култура: персонажи, цветове, стил, сюжети и т.н. Но тук трябва да поставим едно голямо „НО“. Подобно адаптиране на контента постепенно остава в миналото. Адаптираните към расите сюжети на изображенията вече не са толкова популярни. Налице е тенденция на най-висок потенциал на продажбите на микросток изображения, свързани с многонационална тематика. Най-популярни теми тук са образованието и медицината. Според проучване на агенцията Dreams Time тенденция в микросток фотографията през есента на 2014 г. е обръщането към темите медицина и йога.

perfection-is-not-in-trend-any-more-7

Цветове

Ако разгледаме последните рекламни плакати на магазините H & M и Forever 21, ще видим в тях модели, облечени в „унисекс“ – стил, който напомня за модните тенденции през 70-те години на ХХ в. Старите времена се връщат, днес модният свят предпочита този стил. В облеклата проебладават черният, белият, сивият цветове и пастелните тонове; те могат да бъдат носени както от жените, така и от мъжете. Що се отнася до микросток фотографията през 2014 г. е налице тенденция на водещи пастелни цветове.

perfection-is-not-in-trend-any-more-8

perfection-is-not-in-trend-any-more-9

Ключови думи

За да се продава успешно на пазара, за фотографския контент не е достатъчно да бъде качествен и интересен. В допълнение към таланта на фотографа е необходимо стратегически да се подхожда към начина на рекламиране на продукта. Изображението трябва да съответства на определена тема и да бъде придружено от правилно подбрани ключови думи с цел улесняване за търсенето.

Както отбелязват маркетолозите, занимавайки се с промотирането на своето изображение, авторът трябва да се придържа към простота. На първо място, ние винаги по-силно сме заинтересовани от неща, което са разбираеми за нас, а, следователно, са и по-прости. Например повечето хора предпочитат да използват Google, поради това че не злоупотребява с рекламата и предлага улеснено търсене, т.е. простота при използването. На второ място, придържайки се към простота в промотирането на снимките, те по-лесно ще бъдат намерени, тъй като тя ще бъде характеризирана с повече ключови думи.

Нека си представим, че се опитваме да продадем снимка на жена с дете на ръце. Кои са ключовите думи, които бихме могли да използваме? „Жена“, „млада жена“, „майка и дете“, „малчуган“, „щастливо семейство“, „прегръдка“, „щастие“, „здраве на дете“. Именно чрез такива прости и често употребявани думи и словосъчетания купувачът търси картинки в интернет. Обикновено в полето за търсене той посочва 2-3 ключови думи. И ако нищо не може да намери, затваря страницата и продължава търсенето в други сайтове. Точният подбор на ключови думи е много важен за създаване  на пазарно търсене и тенденция в модерната микросток фотография.

Добре продаваните изображения са придружени от 5 до 10 ключови думи.

Естествено, тенденциите в света на фотографията, като и всички други тенденции се променят непрекъснато. Но в заключение бихме искали да повторим, че през 2014 г. тенденциите в микросток фотографията са били: простота на сюжета, естествена светлина, живи емоции, „размита география“, многонационална тематика, пастелни тонове и прости ключови думи.

Автор: Rogneda Elagina-Apperson

Превод и адаптация: Мария Гуленова

 Източник: www.pressfoto.ru
 
Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s