10-те най-разпространени SEO капани

от Арни Куен, 18 декември 2014 г.

Само допреди 20 години, интернет маркетингът не бе на прицел за повечето фирми. А днес всяка фирма си има свой сайт; а във всяка една минута, по цял свят, се създават нови 571 сайта. Благодарение на този пробив, пазарът в индустрията стана по-конкурентен, като наложи на бизнеса задължението за най-добро онлайн представяне пред своята публика, като същевременно се гарантира, че тяхното съдържание може да бъде намерено от търсачките.

Въпреки това, много фирми не бяха наясно с най-добрите практики за оптимизация на търсещите машини (Search Engine Optimization – SEO), когато публикуваха за първи път сайтовете си и оттогава се получи много погрешна информация, по отношение на SEO съвети и тактики. Поради това, те попадат в същите SEO капани, отново и отново, което се отразява при класирането на търсачките и трафика.

Това е топ 10 на най-често срещаните SEO грешки, на които попадаме и как да ги поправим:

1. Несъзнателно дублиране на съдържанието.

Повечето знаем, че пред дублирането на онлайн съдържание, стои едно голямо НЕ!, т. е. трябва да се избягва. Но знаете ли, че най-дублираното съдържание, не е нарочно? За съжаление, търсачките не вземат под внимание дублирането, когато класират сайтове, така че идентифицирането и редактирането на дублираното съдържание, е необходимо.

Неумишленото дублиране на съдържание може да се случи по редица причини – защитени HTTPS страници, URL параметри и темплейти на CMS (Content Management Systems – Системи за управление на съдържанието). За щастие, съществуват много инструменти, които да помогнат при откриването на дублирано съдържание, включително Screaming Frog, Link Sleuth и Moz Crawl Test. След като веднъж откриете дублираното съдържание, трябва да решите как най-добре „да кажете“ на търсачките, да не индексират някои дублиращи страници или чрез Noindex (стойност, която се предявява на HTML робота за мета тагове, която интернет ботовете избягват, при индексиране на страница), Nofollow (стойност, която се свързва с HTML елемент, който инструктира търсачките, че хиперлинкът не трябва да влияе при класирането на целта, при индексирането на търсачката) или rel=canonical тагове (HTML елемент, който помага при дублираното съдържание, като определя „каноничната“ или „предпочитаната“ версия на сайта.

2. Лоши препратки.

Въпреки че изграждането на връзки е все още важна част от SEO, не всички връзки са „добри“ връзки. Лошите препратки, като връзките от неподходящи страници, директории с линкове и спам сайтове, могат наистина да увредят ранглистата Ви от търсачките.

За да се определят лошите препратки, може да съберете Вашите данни с препратки чрез Open Site Explorer и MajesticSEO и така да премахнете линковете, които изглеждат неестествено. Това определено не е лесна работа, тъй като е изцяло ръчен процес, който включва допитвания до уебмастъри, които да премахнат препратките от сайтовете си. Но е наложително да се потвърди класирането на търсачките и доверието в очите на Гугъл. Също така, използвайте инструмента на Гугъл за уеб администратори „Откриване на връзки“, чрез който, ако се съмнявате, че класирането на сайта Ви, е увредено от нискокачествени връзки, които не контролирате, може да „помолите“ Гугъл, да не ги взима предвид, при оценката на Вашия сайт.

3. Прекомерното оптимизиране и „канибализация“ на целеви ключови думи.

Макара че поставянето на целевите ключови думи на всяка страница, да изглежда като страхотна идея, то всъщност може да навреди на Вашата SEO стратегия. Замислете се: търсачките трябва да показват най-подходящата страница, съответстваща на заявката за търсене. Ако разполагате с няколко страници, оптимизирани за същата целева ключова дума, оставяте „в ръцете“ на търсачката да реши коя страница да покаже на потребителя.

Прекомерната оптимизация и „канибализация“ може да бъде отстранена, чрез стабилна канонична SEO стратегия, която ясно определя ключова дума за една определена, канонична страница. Това изпраща ясно послание към търсачките коя страница е най-значима за дадена ключова дума и създава по-добро впечатление на потребителя, тъй като най-достоверната страница, ще бъде показвана.

4. Заглавия и тагове на заглавията.

Заглавията на страниците и таговете на заглавията са важни по няколко причини: таговете на заглавията може да са от помощ при класирането на страницата; заглавията се появяват в самата страницата, с резултата от проведеното търсене (SERP); заглавието се показва и когато страницата е споделена в социални сайтове, като Twitter и Facebook.

Има няколко често срещани грешки, свързани със заглавията и таговете на заглавията, включително:

Твърде дълги: търсачките показват само първите 60 букви от тага на заглавието на страницата, така че таг на заглавието, който е твърде дълъг, трябва да се премахне.

Твърде кратки: Въпреки че не искате тагът да бъде премахнат, все пак искате да се уверите, че ще увеличите максимално мястото за текст.
Несъществено/ загуба на пространство: Включването на думи, като „Начало“ (“Home”) или името на домейна, може да бъде загуба на пространство. С определен брой символи, тагът на заглавието трябва да включва най-важната информация – съответната ключова дума/ термин за конкретната страница.

5. Мета описание.

Подобно на тага на заглавието, мета описанието на страницата се показва на страницата с резултати от заявката. Въпреки това, често страниците съдържат слабо написани мета описания, които са пълни с ключови думи, или дори по-лошо, никакво мета описание изобщо.

Доброто мета описание е полезно за читателите и трябва да обяснява какво е съдържанието на страницата, с едно кратко изречение. То трябва да включва основна ключова дума или фраза, но все още има смисъл за читателя да го прочете.

6. Оптимизация на изображението.

Оптимизацията на изображението е също значителна част от стратегията за SEO. Търсачките не могат „да разчитат“ изображения (за разлика от текста), така че те са лесно сменяеми.

Най-добрите практики включват оптимизиране на мета данните на изображението, с подходящи ключови думи и фрази:

Alt таговете служат, когато изображението не може да бъде показано, поради бавна връзка с интернет или софтуера за четене на текст. Alt тагът обяснява какво е изображението.

Таговете на изображението са думите, които се появяват, когато потребителят скролва изображението, като предоставя допълнителни контекстуални подсказки.

Имената на файловете предоставят още една стъпка в осигуряването на контекст – по-специално, как изображението се отнася към другото съдържание в страницата.

7. Време за зареждане на страницата.

Времето за зареждане на страница е един от 200-те фактори за класиране, които използват от Гугъл. Въпреки това, времето за зареждане е и голям фактор при ползваемостта; ако една страница се зарежда твърде дълго, потребителите няма да останат на нея.

Има много начини за оптимизиране на времето за зареждане на една страница, включително чрез използване на подходящи размери на изображенията и формати, като се избягват ненужните плъгини, CSS и HTML, както и намаляване на пренасочванията.

8. Слабо съдържание.

Слабото съдържание и/ или пренебрегването на потребителя са най-често срещаните грешки, на които ставаме свидетели. Пишете повече. Отговаряйте на въпросите на аудиторията, с помощта на полезни данни, съвети и визуализации. От първия Панда ъпдейт, Гугъл прави всичко възможно, за да пренебрегне резултатите, които не са полезни за потребителите. С това може да се справим лесно, като винаги мислим за аудиторията, когато създаваме и публикуваме съдържание.

9. Несъответствие на ключова дума.

Несъответствието на ключова дума е, когато първична ключова дума в тага на заглавието, не съвпада с съвпада със заглавието Н1, URL адреса на страницата, съдържанието на текста или изображенията. Подобряването на страницата и несъответствието на ключовата дума може лесно да бъде коригирано, чрез стратегически вътрешни текстови линкове, консолидиране на съдържанието, както и правилни rel=canonical тагове, приложени за ефективно укрепване на основната страница, с предназначената за нея ключова дума.

10. Индексиране.

Това е просто: ако страницата не може да бъде индексирана, тя няма да бъде включена в SERP. Всичко от блокираните и липсващите страници до повредените хипервръзки и пренасочвания, може да предизвикат проблеми с индексирането, което го прави изключително важно и съответно всяка една страница, трябва да се наблюдава постоянно. Ако търсачката не може да стигне до страницата Ви, значи и потребителите не могат. В резултат, страницата няма да бъде индексирана или разгледана, което може да доведе до увеличаване степента на отпадане и намаляване на трафика.

Всеки един от тези 10 SEО капани, може да доведе до по-ниско класиране на сайта, както и до по-лоши впечатления у потребителите. От неумишлено дублиране на съдържание и лоши препратки, които удължават времето за зареждане на страница и ниско качество на съдържанието, всичко е поправимо. Без тези грешки, които спъват развитието, Вашият сайт винаги ще бъде на върха на SERPs.

Светослава Димитрова, магистърска програма „Електронен контент: иновации и политики“, УниБИТ

Източник: contentmarketinginstitute.com

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s