Защо всички издатели могат и трябва да се ориентират към D2C програми?

shutterstock_247873135-300x200Много издатели смятат, че програмите, насочени директно към потребителите (direct-to-consumer (D2C) programs), са трудни за осъществяване, скъпи за изпълнение и генерират купища допълнителна работа, които нетните им печалби никога не могат да оправдаят. Ето защо те ги разглеждат като територия, която е подходяща само за най-големите играчи в отрасъла.

Но всички издатели, и особено малките и средните, могат и трябва да разработват D2C стратегии, фокусирани върху специфична категория книги или ниша.

Някои по-малки и независими издатели вече са доказали, че продажбата директно на потребителите е необходима, за да се поддържа конкурентоспособността и да се създава по-голяма добавена стойност“, която авторите очакват от издателите в настоящия момент. Но все още малък брой от тях са усвоили модела като определящ за своите брандове и бизнеси.

Основна задача на всеки автор/издател е да открие 1000 фена, които ще купят най-новата му книга, в деня, в който тя бъде публикувана. Втората му задача е да им предостави не само възможност, но и причина да я закупят от неговия сайт. Ако това е невъзможно, феновете трябва да бъдат убедени да предоставят информация за себе се и тя да бъде използвана за насочването им към онлайн търговец на дребно, за да извършат покупката.

По какъв начин?

Да работиш директно с потребителите означава не само генериране на печалба в резултат на създаването на пряк канал за продажби, а и развитие на взаимоотношения с клиентите – сфера, в която има много какво да се желае в издателския свят.

В своето изказване по време на Digital World Book 2015 миналия месец, основателят на Squidoo.com, Сет Годин подчертава:

От изключителна важност за издателите е да знаят кои са техните клиенти, за да могат да продават много по-ефективно. С други думи, D2C програмата е свързана не само с продажбите, но и с маркетинга и проучванията. („В края на краищата, защо мислите, че Вашите най-големи търговски партньори, като Amazon, не споделят информация за това кой купува книгите Ви? Защото знаят, че най-важното нещо е пряката връзка с клиента.“)

И в това начинание малките и средно големите издатели могат действително да имат предимство пред по-големите. Изграждането на стабилна D2C дейност ще бъде дългосрочна гаранция дори за най-ангажираните издатели. (HarperCollins например отделя значителни ресурси, за да извършва точно това.) И в исторически план повечето издатели са избягвали да работят съвместно с най-големите си дистрибутори в процеса на изграждане на D2C програма. Но това е необходимост, за да се оцелее в този отрасъл и не трябва да се разбира като „да ухапеш ръката, която те храни“.

Издателите, които се фокусират върху дадена ниша или жанр имат по-големи шансове да идентифицират и изградят фен база, която ще купува директно, отколкото големите търговски издатели с безброй издателски марки и огромни каталози просто защото първите вече публикуват, като внимателно отчитат особеностите на определени аудитории.

Мария Гуленова

Източник: DBW
Advertisements

One thought on “Защо всички издатели могат и трябва да се ориентират към D2C програми?

  1. Pingback: Електронен маркетинг | MEDIA MARKETING

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s