Съвети за успешен блог маркетинг от Майк Мъри, Част 1

Успехът в сферата на блог маркетинга зависи от много фактори, свързани със съдържанието, дизайна, техническата поддръжка и рекламата. Въпреки че е много трудно още от самото начало да се отчетат всички тези фактори, Вие можете постепенно да направите малки изменения във Вашия блог, които в съвкупност в дългосрочен план ще позволят значително да се подобри качеството на съдържанието му.

Ако правите първи стъпки в света на блогването или пък търсите начин да въведете ред във Вашия блог и желаете да постигнете ново равнище на професионализъм, съветите на Майк Мъри (Mike Murray) ще Ви помогнат да постигнете успех.

От 1997 г. насам Майк Мъри създава стратегии за интернет маркетинг за стотици различни компании, в това число и от известния списък Fortune Global 500. Преди това като журналист той провежда SEO изследвания и участва в различни регионални и национални интернет конференции. Майк Мъри е основател на Online Marketing Coach. Той помага на клиентите си да разкрият най-добрите възможности за онлайн маркетинг, като се опрат на своите силни страни, личен опит и тенденциите в отрасъла. Той поддържа и личен блог Online Marketing Matters и, естествено, има профил в Twitter – @mikeonlinecoach.

Задълбочените прегледи са различни

Започнете с разработването на основна стратегия за развитие на блог маркетинга.

За това е необходимо да определите Вашата целева аудитория, да формулирате целта, която искате да постигнете с Вашия блог (например да се повиши информираността за компанията, за да се увеличи броят на лидовете и продажбите, да информирате хората за ситуацията във Вашият отрасъл и т.н.), да решите по какво Вашето съдържание ще се различава от съдържанието на конкурентите и по какъв начин Вие ще създавате собствено съдържание (например, дали ще използвате статии, написани от Вашите служители и сътрудници, дали ще се занимавате с пренаписване или ще предлагате възможност на гости да публикуват свои постове?).

Установете редакционна политика.

Отговорете на следните въпроси:

Какво съдържание трябва да се публикува?
Трябва ли да се коментират актуални новини или може просто да се предоставят връзки към други източници?
Има ли някакви ограничения за авторите, свързани с разглежданите тематики или те са свободни да разказват разнообразни истории и да изразяват собствената гледна точка?
Трябва ли да се говори за сътрудниците на компанията?
Трябва ли да се публикуват текущи описания на отделни случаи (case study)?
Какво трябва да се избягва в блога?
Кой одобрява окончателно съдържанието и как ограничава авторите в самостоятелното вземане на решения?

Основната цел на блог маркетинга е съдържанието на Вашия блог да представлява интерес за читателите, ето защо помнете за Вашата целева аудитория, когато взимате решения за публикуването на определено съдържание.

Идентифицирайте нишата, която искате да достигнете

и се съсредоточете върху нея. Най-добре е да пишете за неща, които добре познавате и да използвате Вашия блог като платформа за разпространение на знания в дадената област.

Формирайте собствен стил на писане.

След като сте автор, какъв е Вашият стил на писане? Как пишете – забавно, провокативно или праволинейно? Дори ако една статия за Вашия корпоративен блог е създадена от няколко автора, Вие все пак можете да определите дали си струва всички те да се придържат към определена гледна точка или нямате нищо против факта, че всеки автор ще следва своя собствен стил.

Редовно създавайте резервно копие на Вашия блог,

за да не загубите Вашия архив със съдържание, ако възникнат проблеми със сървъра (или някакъв друг технически проблем).

Повишавайте авторитетността на съдържанието на Вашия блог

с помощта на страницата „За нас“ („За блога“), на която е обяснено защо сте експерт в разглежданите тематики или защо Вашата компания има авторитет в отрасъла.

Утвърдете политика на коментиране, към която трябва да се придържат членовете на Вашия екип.

Всеки служител трябва ясно да разбира кога трябва да отговоря на коментарите и кога трябва да ги премахва (или поне да предостави на автора на коментара линк към авторитетен източник). Под Вашите статии не трябва да има агресивни коментари или спам, но Вие трябва да бъдете отворени за критика, тъй като подобни коментари стимулират диалога и спомогат за увеличаването на въвлечеността на потребителите.

Създайте план за измерване на Вашите ключови показатели за ефективност.

Определете по какъв начин постът в блога може да бъде адаптиран и представен под формата на други видове съдържание.

Придържайте се към графика за публикуване.

Популярните блогове, в които публикуването на съдържание се извършва редовно и по график, представляват много по-голяма ценност за бизнеса от гледна точка на SEO, повишаването на узнаваемостта на бранда, показателите за lead generation и привличането на потребители.

За да почерпите вдъхновение и идеи, посветете част от времето Ви в разглеждане и четене на други успешни блогове,

такива като blog.cvent.com. През 2014 г. този ресурс е получил награди за контент маркетинг и може да служи за пример в много отношения: структура, стил, релевантност и въвлеченост на потребителите.

 Мария Гуленова
Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s