Какво е „контент маркетинг“?

МАРКЕТИНГ ЧРЕЗ СЪДЪРЖАНИЕ

Изкуството да комуникирате с вашите клиенти, без да им продавате директно

Стигате до сърцата на вашите клиенти с добре обмислена стратегия за създаване на съдържание: текстове, видео, снимки.

Какво е маркетинг чрез съдържание?

Това е пътят, по който създавате и разпространявате адекватно и атрактивно съдържание. Чрез него ангажирате точно определена група от хора (вашите потенциални клиенти) и ги предизвиквате да предприемат някакво действие.

Целта на маркетинга чрез съдържание е да привлече точните клиенти, които търсите, като постоянно разпространява полезно за тях съдържание, което цели да ги информира или да повлияе върху тяхното потребителско поведение.“

Маркетинг чрез съдържание. // Media Start. <http://www.media-start.net/services/content-marketing&gt; (2.02.2017)

 

Годината е 2014, контент маркетингът, наричан още “маркетинг чрез съдържание” навлезе осезаемо в цялостните маркетингови стратегии на фирмите и вече заема над 60% от тях и се очаква да увеличава своя дял.

Какво е контент маркетинг?

Контент маркетингът се състои в предоставяне на стойностна информация на съществуващи и потенциални клиенти с цел изграждане на доверие и положително отношение към бранда. Успешният контент маркетинг ще наложи фирмата като експерт в своята област и ще постави основите на дългосрочни бизнес отношения с клиентите й. Целта на контент маркетинга не е бързи продажби, а изграждане на дългосрочни отношения с клиентите и партньорите.

Контент маркетинг. // Synthesis Graphic Solutions, 27.07.2014. <http://synthesis.bg/blog/254-content-marketing&gt; (2.02.2017)

 

Контент маркетингът  – „философията, стояща зад съдържанието в сайта“, може да бъде резюмирана в шест кратки правила – репутация, уникално съдържание, съобразяване с промените, отстраняване на негативно съдържание, цена за качествен контент, представяне на фирмата в най-добрата светлина…

Любомиров, Любомир. Контент Маркетинг в няколко думи. // NextCopy.net, 11.10.2012. <http://nextcopy.net/copypaste/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%B2-%D0%BD%D1%8F%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%B4%D1%83%D0%BC%D0%B8> (2.02.2017)

 

Контент маркетингът е маркетингов похват, чрез който вие можете да създавате, изграждате, поддържате и предлагате съдържание за своите продукти и услуги под най-различни форми (статии, брошури, новини, прессъобщения, видео, снимки, презентации и т.н.). Така вие не само ще градите имидж на своята марка, но и ще поднасяте на клиентите си по най-удачен и атрактивен начин, необходимата им информация без да продавате директно.

Контент маркетинг. // Aдвъртайз БГ. <https://advertisebg.com&gt; (2.02.2017)

 

Какво означава маркетинг на съдържанието (content marketing)? – това е общ термин за всички форми на маркетинг, чрез които които създавате и разпространявате съдържание, полезно за потенциалните ви и настоящи клиенти. Клиентите вземат решения дали да закупят продукт на база полезната, достъпна, вярна и разбираема информация, която им се предоставя.

Ако генерирате полезно съдържание за своите клиенти, те ще купуват продуктите ви.

Тодорова, Деси. Маркетинг на съдържанието. //  TheDigitalPrint, 21.11.2012. <http://thedigitalprint.info/%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%8A%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE/39>  (2.02.2017)

 

Маркетингът на съдържанието е част от философията за маркетинг на позволението, която е резултат блогодарение на интернет…

Трябва да решим два основни въпроса, от които зависи успехът на стратегията за маркетинг на съдържанието. Какво да публикуваме и къде да го публикуваме?

Русев, Стефан. Маркетинг на съдържанието. // Блогът за маркетинг на Стефан Русев, 5.03.12.<https://stefanrusev.wordpress.com/2012/03/05/content_marketing/> (2.02.2017)

 

В дигиталния свят, където масово се е преселило вниманието на потребителите, съдържанието е факторът, който определя успеха на една марка. Уеб страница, блог, социални медии – мощни комуникационни канали, които помагат на фирмата да достигне до своите потребители. Но те помагат и на потребителите да отсеят добрия продукт сред морето от конкуриращи се за неговото внимание и пари стоки и услуги.

Съдържанието е Цар. // Beshared. <http://beshared.bg/novini/sudurzhanieto-e-car>(2.02.2017)

 

Маркетингът със съдържание използва свързана с аудиторията, ценна за нея информация, за да се привличат потенциални клиенти. Тази информация не само привлича, но, ако е направена коректно, обвързва таргет аудиторията и задвижва печелившо за фирмата действие от нейна страна.

Лейк, Лаура. В маркетинга съдържанието е цар. // Мениджър News, 26.01.2012. <http://www.manager.bg/%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3/%D0%B2-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D0%B0-%D1%81%D1%8A%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%B5-%D1%86%D0%B0%D1%80> (2.02.2017)

 

Защо трябва да заложите на маркетинга чрез съдържание

Така нареченият контент маркетинг притежава силата да дава стойност на клиентите. Това е така, защото съдържанието бива предоставено по начин, който аудиторията ви иска – според техните нужди и потребности. Така можете да предадете идентичност на вашия бранд – като изключите всички нежелани техники и ‘‘евтини‘‘ изрази, с които бихте изгубили доверието на вашите потребители към компанията ви. Съдържанието, което им представяте, трябва да бъде филтрирано, за да може да бъде лесно разбираемо, интересно и неангажиращо.
Докладът на PageFair.com и Adobe, който покрива 2015 година, показва, че средно около 200 милиона хора по света използват софтуер, блокиращ реклами (Ad Blocker). Това ни показва колко важно е да се интегрира маркетинг стратегия, която да заобикаля традиционната реклама. Тук и идва мястото на съдържанието.
Контент маркетингът може да не е евтин и лесен за изпълнение, но определено е ефективен. Той генерира повече потенциални клиенти, отколкото бихте спечелили с традиционните маркетинг методи. Това, което трябва да знаете, е, че маркетингът чрез съдържание изисква инвестиция, време, умения и сърце. Изключително важно е последното, тъй като вашите потребители лесно могат да различат когато нещо е създадено без никакви усилия или умишлено претрупано.

Дяксов, Петър. Въздействащата сила на маркетинга чрез съдържание. // Dyaksov.com, 28.12.2016.
<dyaksov.com/marketing-i-seo/marketing-chrez-sudurjanie/> (2.03.2017)

 

Дигиталният маркетинг е част от по-общия процес на дигитална трансформация на бизнеса…
Дигиталният маркетинг е маркетингът днес…
Контент маркетингът (Content Marketing) може да се отнесе до всяко маркетингово понятие, споменато по-горе, и да служи като техен обединител. Публикуването на т.нар. статично съдържание на уеб страницата, както и на динамично съдържание, което ангажира потребителя, като видео, подкаст, съдържание, генерирано от потребителите, и др., постепенно наложиха понятието контент маркетинг.
Според определението на Института за контент маркетинг, това е „стратегически маркетингов подход за създаването и разпространението на ценно, подходящо и последователно съдържание за привличането и спечелването на определена аудитория с цел да се предизвика печелившо за организацията действие на потребителите”.
Разнообразието на дигиталните канали налага необходимостта всяка организация
да формира стратегия относно съдържанието, която според Chaffey включва:
• ценност на съдържанието, което да привлича аудиторията
• медията, чрез която ще се предаде съдържанието
• обединяване на съдържанието, което се предава чрез различни канали
• възможности за коментиране на съдържанието
• платформи за достъп до съдържанието и подходящи резолюции (2015).

Славова, Миланка. Дигитален маркетинг. // Икономически и социални алтернативи, УНСС, 2016, № 3, с. 36-48.
<http://www.unwe.bg/uploads/Alternatives/3_Milanka_%20br3_2016_bg.pdf&gt; (2.03.2017)

Мария Гуленова

 

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s