Смесете и подберете Вашите промоции

Превод: Милена Стоянова

Промоцията е една от най-важните функции в маркетинга. Тя кара хората да знаят, че книгите, които предлагате, са налице и ги кара да разберат, защо трябва да си ги купят. Има четири общи рекламни инструмента, които може да ползвате по различно време за постигане на целите си.

Промоциите ползват средства като премии, подаръчета или конкурс с награди, брошури и купони за привличане на вниманието и стимулиране на търсенето, чрез краткосрочни кампании. Те лесно могат да бъдат обвързани с други рекламни инструменти. От друга страна, те обикновено имат краткосрочно въздействие, прекалената употреба на цените, свързани с оферти, могат да засегнат печалбите ви и конкурентите лесно да копират ефективната промоция.

Публичността, като например съобщения и коментари за пресата, е може би най-икономичния елемент на промоционалния микс. Това повишава доверието към информацията чрез препоръка от трета страна. Но от друга гледна точка, нямате никакъв контрол върху това което се отпечатва (рецензия или статия) за вашата книга.

Реклама, включително пряка пощенска реклама, може да привлече много потребители, едновременно с едно и също послание, с относително ниска цена на експозицията. Тя може да повиши информацията за вашите заглавия и запознае хората с ползите от тяхното закупуване. Въпреки това, след като вашата реклама достига много хора, които не са потенциални купувачи, може да загубите много пари. В допълнение, потребителите лесно отсяват рекламата.

Личните продажби могат да бъдат най-убедителното средство, защото позволяват двупосочна комуникация. Това е най-добрият начин за затваряне на продажбата. Основният недостатък е високата му цена на контакт.

Вашата задача е да се определи кога и как да се използва всеки един от тези инструменти за оптимизиране на продажбите. Например, да предположим че вашият автор е на път да проведе представяне на книгата си с раздаване на автографи. Тя ще бъде по-успешна, ако предхожда събитие с кампания. Това може да включва разширяване на обхвата на книгата: в магазина –чрез насърчаване на продажбите, прессъобщения изпращани до местната медия (реклама), пощенски картички, изпращани до потенциалните клиенти (реклама) или медийни изяви чрез личен автограф на автора (лични продажби).

Свържете промоционалния си микс с обстоятелствата

Създаването и прилагането на успешен маркетинг микс ще бъде по-реално, ако свържете микса с:

1) Вашите общи цели на пазара. Ако заглавието е в уводната си фаза, мас комуникационните техники трябва да се имат предвид. Първоначално, хората трябва да разберат защо е в техен интерес да закупят книгата ви. По-късно, трябва отново да им се напомни да я купят. Хората на които се опитвате да повлияете, могат да бъдат дистрибуторите, библиотеки, книжарници, или на самите потребители. Ако вашата цел е да внедрите научната литература до спецефични ниши, тогава пряката пощенска реклама може да доведе до целта. Ако планирате голямо търговско представяне, то личните продажби ще преобладават.

2) Личността на вашите автори. Автори, които мразят медиините изяви, биха били по-добре адаптирани към промоционалния микс предимно в пряк имейл или реклама. Други може да преуспеят на национална експозиция и да изпъкнат в предаване на живо или лично интервю.

3) Естеството на вашата продуктова линия. В списък предимно с фантастика, води до натежаване на продажбите и рекламата, където масовата комуникация води до ниски разходи и стимулира търсенето най-ефективно. Разбира се , личното продаване, под формата на национална блиц медия, е също подходящо за стимулиране на широката информираност и търсене.

4) Естеството на търговията ви. Заглавие на научна литература, предназначено за строго определена пазарна ниша, диктуваща личната комуникация, може да се осъществи чрез целенасочена кампания на пряка имейл – реклама, гласност и рекламиране.

При изграждане на рекламна кампания за нов или съществуващ дял, погледнете всички позиции в инструментариума си преди да вземете решение. Стимулиране на информираността на ново заглавие от фантастиката, написано от интровертен автор, изисква различен набор от инструменти, от този, който бихте ползвали за заглавие написано от автор, който е ветеран в медииното пространство.

Източник: Mix and Match Your Promotion

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s