Направете така, че думите ви да си струват

Превод: Даниела Терещенко

Две концепции определят вашия относителен успех, при отговаряне на въпроси по време на телевизионно и радио изпълнение: подготовка и гъвкавост. В повечето случаи няма да знаете въпросите, които ще ви бъдат зададени по време на интервюто. Но, ако знаете вашата тема и знаете предварително какво искате да изразите пред публиката, ще бъдете в състояние да се представите по-успешно.

Това, което прави добрият гост за шоуто, не винаги прави добро шоу за гостите. Ако всичко, което правите е да отговоряте на въпросите на интервюиращия информативно (така или иначе, те водят до целите ви), водещият (домакинът) ще си помисли, че вие сте много добър в даването на интервюта и може би, ще поиска да се върне. Но, няма да имате бъдеще в качеството си на професионален гост, ако книгите ви не са в процес на продаване.

Вашата цел е да продавате книги, а това може да изглежда в противоречие с целите от страната на водещия и публиката. Но, можете да отговорите на нуждите на всеки, ако предоставите информацията по забавен начин, като ги стимулирате да закупят вашата книга за повече подробности. Като главно правило, ще продавате повече книги, ако забавлявате хората, раздразните любопитството им, като им показвате как могат да постигнат целите си, прочитайки вашата книга.

Трябва да очаровате публиката, докато съобщавате важна информация. И може да се наложи да го направите за три минути, може би, докато водещият ви задава въпроси, които нямат нищо общо с вашата книга. Постигането на целите ви в рамките на тези условия, изисква от вас да смесите разбиранията си с тези на публиката, познаване на вашата тема (да знаете заглавията си), дипломатичност и тренинг (умение) за създаване на изтънчен, ефективен резултат. Можете да направите това, ако знаете отговорите на тези въпроси:

* Като се има предвид ограничения период от време в ефир, какви са основните точки, с които искате да впечатлите публиката? Когато участвате в шоу програми с различна продължителност, решете предварително по колко теми, сравнително ще можете да говорите, в различните периоди от време.

* Каква информация е важна за всяка аудитория? Вашата презентация ще се промени, в зависимост от състава на публиката.

* В какъв ред ще е добре да коментирате вашият списък? Поднесете интересната информация в низходящ ред на значимост.

Постигнете целта си, чрез спонтанното планиране

Постигането на целта ви не значи, че игнорирате въпросите на интервюиращия. Ако не отговорите, ще изглежда сякаш избягвате въпроса. Вместо това, дайте време на водещия да изпълни своите (нейните или негови) задачи в графата си (бъдете добър интервюиран/гост) до такава степен, че вашата цел да не бъде поставена под въпрос. Ако имате чувството, че разговорът се отклонява в друга посока и не сте се занимали с вашите критични точки, трябва да започнете да реагирате по различен начин.

Вашият успех зависи от способността ви да правите паузи, да сте спокоен (но плавно), преминаването от един неподходящ въпрос (от ваша гледна точка), към друга тема от вашия списък, която ще е от значение за публиката. Тогава, щом веднъж сте преминали, дайте пример за да докажете своята позиция / своето мнение. Кратки анекдоти, особено тези, свързани с публиката, могат да направят презентацията ви по-хубава и убедителна. Хората обичат да чуват примери, които могат да си обяснят.

Но това трябва да става внимателно. В триминутно интервю за националното шоу, вие нямате време, да разказвате цяла история. Практиката прави вашето преходно изявление и даваните примери за около тридесет секунди. Ето три примера:

Въпрос на интервюиращия.

„Това е една отлична тема (едно отлично начало), но това, което публиката наистина трябва да знае за това е (Вашата точка # 1). Например …

Въпрос на интервюиращия.

„Това е много хубав въпрос. Но, ако го погледнете от друга гледна точка (Вашата точка # 2). Ето какво имам предвид (искам да кажа) …

Въпрос на интервюиращия.

„Повечето хора смятат, че това е вярно (така). И все пак, ако го поставим в контекста на (Вашата точка # 3). Например …

Вие потвърждавате въпроса, допълвате интервюиращия и довеждате (насочвате) разговора обратно там, където искате да бъде. По време на по-дълго/продължително шоу, вие ще имате по-голяма гъвкавост в отговорите си. Ще имате възможност да разширите обхвата на въпросите на интервюиращия по-бавно/плавно, докато все още покривате и вашите точки от списъка.

Във всеки случай, разберете колко време сте в ефир, на какви теми трябва да говорите през това време и как можете да постигнете тези цели благосклонно. Ще продадете повече книги и ще бъдете поканен отново в повечето шоута.

Източник:  Get Your Words’ Worth

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s