Как да продавате повече книги чрез магазините за подаръци

Превод: Цветелина Костова

Днешният пазар на подаръци търпи динамичен растеж, тъй като клиентите купуват повече подаръци и предмети за украса на дома. Тези продукти достигат все повече до клиетите чрез широк диапазон от места за пазаруване, включително и националните търговски вериги като Pottery Barn, Yankee Candle, Bath and Body Works, Bombay Company, Pier One, Crate and Barrel, and Kirklands, универсалните магазини, масовите търговци на едро и интернет.

В лицето на тези нови пазари, магазините за подаръци предлагат отлична възможност да продавате повече от вашите книги. Тази категория включва големи магазини като Hallmark Stores и Spencer Gifts. Включва също и регионални вериги, местни магазини, също както и магазини за картички и подаръци в хотели и болници.

Една от основните привилегии да се продава на магазините за играчки е, че книгите се продават без да подлежат на връщане. Може би не толкова явна причина е това, че разширявате пазарите си, като достигате до хора там, където те нормално не биха търсили книги. Освен това една компания може да предложи много възможности за своите дъщерни компании. Може доста време да продавате разнообразни продукти на една компания. Ако вашата цел е Hallmark като основен потенциален клиент, съществуват няколко възможности измежду нейните дъщерни компании:

Hallmark Stories продава продукти за съхраняване и запаметяване на снимки. Ако вашата книга е свързана с тази продуктова линия, можете да продавате книги там. Или, ако вашето заглавие е свързано с ознаменуването на случаи, хора и спомени, свържете се с Keepsake Ornaments- друга дъщерна компания на Hallmark.

Gift Books from Hallmark. През 1999г. Hallmark започва да разширява дейността си от картички към книги за чествания, отбелязване на годишнини и поздравления. Ако имате заглавие, което стопля сърцето и обогатява душата, вашата възможност може да се крие тук. Може да откриете Gift Books from Hallmark в Hallmark Gold Crown® Stores и други подбрани търговци надребно също както и на http://www.Hallmark.com. Категориите Gift Books from Hallmark също включват:

Children’s Classics- прекрасно опаковани издания на любими детски книги.

Книги Just For Fun- безгрижни заглавия като Yelling It Like It Is от Максин.

Comfort and Encouragement, Words to Live By и Family and Friends- все вдъхновяващи и мотивиращи заглавия като A Promise in Every Color, God Always Has a Plan B, Dear Mom: Thank You for Everything и The 100 Simple Secrets of Happy People.

Party Express from Hallmark. Една от най-важните мисии на Hallmark е да помага на хората да честват и почитат всички специални дни в живота си. Затова Hallmark предлага парти стоки и аксесоари за рождени дни, празници и други важни събития, също както и всекидневно и сезонно забавление. Party Express from Hallmark би могъл да бъде отличен пазар за вашето заглавие при празници, тъй като те продават продуктите си в магазини за партита, играчки, магазини за преоценени стоки, бакалии, дрогерии, военни магазини и магазини за картички за специални поводи.

Но в повечето случаи пазарът за играчки е силно децентрализиран и има много малки магазини, които правят малки поръчки. Това увеличава административния товар, тъй като се изисква да изпращате стоки и да изготвяте сметки за много малки магазини.

Това също представлява възможност, тъй като можете с лекота да стигнете до тези, които вземат решения. Добра стратегия е да започнете на местно равнище, като посещавате собствениците на магазини за играчки и купувачите на място. Отидете в магазините за подаръци в болниците и поговорете с хората там. Повечето с охота ще ви отделят време, за да опишат покупателните си практики.

Основен критерий за вземане на решение е дали вашето заглавие съвпада с имиджа на магазина, с базата клиенти и с видовете книги, кото се продават и варират според имиджа на веригата. Например, Hallmark по принцип се занимава със сантименталността, Spencer Gifts с хумор, а Urban Outfitters с продукти за мъже и жени. Заглавия, които обикновено не вървят в магазините за подаръци са научни, проповеднически и белетристични заглавия.

Джон Хани е бил консултант по хранене за две президентски администрации. Неговото заглавие , Secrets from the White House Kitchens (Тайни от кухните на Белия дом) (Rutledge Books, Danbury, CT) предлага рецепти, които са били обичани от длъжностните лица на Овалния кабинет от Франклин Рузвелт до Бил Клинтън. То ествествено е било избрано от White House Gift Shop, също както и от магазините за подаръци в хотелите във Вашингтон.

Не е подходящо да изпращате кораби до магзините за играчки, тъй като те вземат решения, когато продуктът е завършен. Те искат да видят дизайна на корицата на вашата книга, размера, текста и общото й качество. Хората, които купуват в магазините за играчки, обикновено купуват без много да му мислят. Следователно и цената е важна. Вашата книга трябва да струва по-малко от $10, за да се появи на пазара на подаръците. Макар че няма стандартен размер, който най-много се продава, твърдите корици са по принцип по-харесвани.

Продажбите в магазините за играчки са сезонни по своето естество и ако вашето заглавие е подходящо за един от основните празнични периоди, имате по-добри шансове да ви приемат. Купувачите в ключови магазини ще започнат да разглеждат сезонните заглавия шест месеца преди празника. Купувачите в местните магазини може да купят вашите книги до един месец преди събитието. В повечето случаи дистрибуторите ще приемат заявки по всяко време. Изпратете им мостра на завършената книга с маркетинг план и извлечение на вашите продажби до настоящия момент.

Магазините за играчки също искат да имат в наличие продукти, които понястоящем представляват интерес, тогава те могат да купуват бързо при подходящите обстоятелства. Checkerbee Books извлича полза от това след трагичната смърт на състезателя Дейл Ернхард. Президентът на Checkerbee Лен Лийбенхаут казва:,, Десет дни след инцидента имахме книга за него на рафтовете на магазина и продадени над 400,000 копия за три месеца.”

Подаръчната индустрия се дели на подсегменти. През 2002г. най-високият сегмент в индустрията е Home Decorative Accessories с $14.9 милиарда от продажби, 13 процентно увеличение от предишната година. През 2002-2003г. клиентите харчат повече пари за обзавеждане на дома, отколкото за дрехи. С това ново наблягане на украсата на дома, клиентите не само се опитват да направят домовете си по-красиви; по-скоро търсят декоративни предмети, които могат положително да повлияят на настроението и емоционалния климат в техните домове. Книги, които имат лична и емоционална връзка с клиента като предмети за колекции или подаръци, се търсят, тъй като клиентите се опитват да направят техните домове по-удобни и спокойни.

Stationery, Greeting Cards и Paper Products, вторият най-голям сегмент от пазара на подаръци достига $13.3 милиарда от продажби, до 10 процента повече от предишната година. Предметите за колекции- фигури и кукли- е един от най-бавно растящите подаръчни сегменти. Докато Christmas Decor все още доминира категорията, Halloween Decor е най-бързо растящият сегмент.

Източник: How To Sell More Books Through Gift Stores

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s