„За“ или „против“ телевизията

Превод: Цветелина Костова

Издателите разчитат на повторението на едно послание в свободните медии като пресата, интернет и появата му по телевизията и радиото, за да увеличат продажбите на книгите си. Планирането на това представяне е важно, защото медиите обичат да интервюират авторите относно актуални теми. Обаче авторите бързо биватотхвърлени, когато се съобщят водещите новини. Издателят WarnerBooks открива това, когато планира публикуването на мемоарите на Джак Уелч за 11 септември 2001 г.

Кога да не се прави промоционално турне

Намирането на подходящия момент е важно, но в много случаи не подлежи на контрол. И все пак има неща, които могат да се направят, за да се увеличи вероятността за вашия успех. Първо, вашата книга трябва да бъде готова за представянето. Освен това промоционалните турнета изискват лични и финансови ангажименти, които не всеки е готов да поеме. От помощ ще ви е, ако имате познания относно средствата за информация , а и трябва да имате налична бройка от книгите преди турнето. Ако ви липсва нещо от тези неща, по-добре изберете нелични средства за комуникация като реклама или имейли, за да стигнете до вашите читатели.

Подходяща ли е вашата тема за медиите?

Хората обичат да бъдат информирани и забавлявани, а също и информацията, която имат да бъде актуална. Следователно книги, свързани с настоящи събития, са добри за представяне.Fire наСебастиян Юнгер му спечелва появата в Today през последните дни на септември, тъй като последната глава от книгата разглежда престоя на автора в Афганистан.HoldingFireот Елиса Уорд също се появява в медиите през есента, тъй като действието се развива в пожарната на Ню Йорк, която изгубва няколко човека при сриването на Световния търговски център.

Темите, които се приемат добре от издателите са книги за политика, спорт, хумор, спорове и връзки. Хората искат да научат нови теории или нови гледни точки за стари теории. Както Рита Томпсън (продуцент в CBSNews) обяснява: ,,Скандалните книги, в които има интересна драма, ще привлекат вниманието ми.” И обратното-поезията, художествената проза и книгите за деца обикновено на са предмет на продължителни дискусии и авторите на такива книги не са търсени ток-шоу гости.

Пари и разум

Въпреки че появите в медиите са безплатни, ще имате разходи, свързани с промотирането на вашите турнета и с пътуването. Не си представяйте, че веднага ще се появите в шоуто на Опра Уинфри и ще продадете достатъчно количество книги, от което ще забогатеете. Това може да се случи, но шансовете да се случи рано във вашата кариера са малки. Например книгата She’sComeUndoneна Уоли Лам за първи път се публикува през 1993г., но всенародно се приема през 1997г., когато се появява в Клуба на книгата на Опра.

Рядко ще забогатеете на първото си промоционално турне, тъй като тогава ще градите съзнание и репутация, които ще доведат до бъдещи продажби. Следователно гледайте на разходите си като на инвестиция в следващата ви книга. Създайте разумни прогнози и решете дали промоционалното турне е подходящо за вас при настоящите обстоятелства.

Бъдете подготвени

Ключът към всяко добро представяне е подготовката. Медийните гости трябва да знаят какво ще кажат по време на всяко едно представяне и трябва да упражняват дикцията на всяка дума предварително. Адекватната подготовка ще ви направи по-уверени в способността ви да се представяте и ще ви помогне да се успокоите, докато сте в ефир.

Чували сте това, че практиката ви прави съвършени. Обаче това не е на всяка цена вярно. Практиката ви прави постоянни, следователно трябва да се уверите, че репетирате точните неща. Преди да се появите в каквото и да е медийно събитие, използвайте услугите на професионален медиен специалист, за да може техниките, които искате да направите постоянни да са точните. Медия обучението ще помогне да се успокоите, да разберете процеса и ще опрости вашия телевизионен и радио опит.

Осигурете необходимата бройка книги

Ако хората искат да купят вашата книга, то трябва да я имате в наличност, а и обикновено домакинът ще завърши представянето с въпроса къде хората могат да си я закупят. Така че преди да започнете да промотирате заглавието си, осигурете разпространение чрез книжарниците, чрез вашия уебсайт или безплатния ви номер. По-голямата част от покупките се правят без много да му мисли човек и ако се изпусне моментът, трудно е да се навакса.

За да направите така, че една книга да се продава в ефир днес, трябва да направите три неща. Първо, трябва книгата ви да е с добро съдържание. Второ, трябва да има интерес към вас и трето, книгата трябва да е в наличност.

Рик Фришмън, Президент, Planned Television Arts

Продуцентите и домакините искат интересни и завладяващи гости, а и в крайна сметка те не търсят книги или автори. Те се опитват да направят добро шоу за своите зрители. Убедете ги, че имате какво да представите на техните зрители, подгответе се за успешно интервю и осигурете налични книги за онези, които искат да си ги закупят. Тогава ще сте направили всичко, което можете, за да ръководите събитията, които са под ваш контрол.

 Източник:  TV or not TV?

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s