Безплатна реклама

Превод: Даниела Терещенко

Де да имаше начин да популяризираме заглавията си пред потенциалния купувач – при това безплатно! Има – и се казва „реклама от уста на уста”: хора, които казват на хора – най-евтиният и продуктивен начин да пуснете мълвата за новите си заглавия. За щастие има начини да се стимулира комуникация от уста на уста, за изграждане на продажбите ви, намаляване на разходите ви и повишаване на печалбата ви.

Когато хората ви хвалят се премахва аурата на комерсиализма и се внушава чувство на обективност за препоръките им. Вие, обаче, губите контрол върху това, което казват, защото, чрез преувеличение или недоразумение, хората могат да изкривят желаното послание. Тъй като разговорите от уста на уста могат да бъдат или положителни или отрицателни, трябва да се убедите, че хората говорят за заглавията ви конструктивно. Може да го постигнете, като стимулирате реклама от уста на уста с копие от корицата на книгата си, с реклама и комуникация в Интернет.

Стимулиране на реклама от уста на уста с копие от корицата на книгата

Използвайте корицата, за установяване на близост с читателите си. Джей Сафарзаде го постига, като променя подзаглавието на книгата си „Въведение в електронната поща и Интернет” от „За тези от вас, които са неопитни” на „За тези от нас…”. Като променя вас на нас, той се причислява към групата на читателя.

Атестациите на задната корица могат също да действат във ваша полза и има няколко групи от хора, които могат да започнат разговорите по-добре от други. Една такава група са издържаните авторитети, хора (т.е. авторът), които са демонстрирали по-големи познания по дадена тема от средния потребител. В допълнение, знаменитостите доказано стимулират положителната обратна връзка, защото влиянието им се приписва на бележитост в друга област. Познавачите се радват на отлично доверие, заради автентичното им, но непрофесионално мнение за заглавието или темата. Тези влиятелни личности служат особено добре при теми, включващи личен вкус, като готварство или изкуство.

По подобен начин съпричастният носи подобна, достоверна значимост по темата. В тази категория чудесно пасват бременната майка, която хвали книгата ви за бременността или криминалният следовател, подкрепящ криминалния ви роман. Те не са експерти, а обикновени хора, които са чели книгата и я считат за интересна и информативна.

Стимулиране на обсъждане от уста на уста посредством съобщения за пресата

Публикуването на материали в пресата е евтин и продуктивен начин да разпространите вестта за заглавията си. А и имате известен контрол върху това, как се разказва вашата история, защото в много случаи медиите използват мотамо вашите съобщения за пресата за статиите си.

Един начин за стимулиране на позитивна комуникация в съобщенията си за пресата е да докажете с думи и действия, че следите за най-добрия интерес на клиентите си. Например, избягвайте усещането за спешност в рекламата си. Откажете се от условия, като: „купете сега или завинаги ще изпуснете това предложение“. В допълнение, направете посланието си вълнуващо, помагащо и информативно. В действителност, разбирането на ключовите продажбени точки може да подобри комуникацията и да внуши чувство на близост с читателя.

Използвайте и подхода на шока от различното, като опишете заглавието си от различен, по-завладяващ ъгъл. Използвайте тази техника, като предложите предизвикателство (Можете ли да преминете този тест за паметта?). Или накарайте историята ви да завие в неочаквана посока. Много съобщения за пресата, например, насърчават някаква форма на положително, незабавно действие. Вашето заглавие, съветващо читателя да не купува нещо (Не правете застраховка на колата, докато не прочетете всички тези факти) е ефективен начин за мотивиране на лична комуникация. Накрая, въвлечете читателя, като използвате игра на думи. Подбирайте поредица от думи или звуци, които провокират повторение със своя ритъм или алитерация.

Стимулиране на обсъждане от уста на уста по Интернет

Може би най-бързият начин за стимулиране на обсъждане от уста на уста е по Интернет. Първо, участвайте активно в масово разпращани съобщения или дискусионни групи, но помнете, че най-модерираните групи се мръщят на нетактичния комерсиализъм. Вместо това, просто насочвайте дискусията към вашата тема, отговаряйте на всеки въпрос, свързан с темата ви и включвайте описателен подпис с отговора си.

Второ, мотивирайте реклама от уста на уста с дизайна на уебсайта си. Създайте сайт, който е образователен, с прост дизайн, бърз за зареждане и лесен за употреба. Предоставяйте по-добра услуга, повече навременна информация и съвети, така че посетителите да могат да откриват отговори на въпросите си или да подобряват по някакъв начин обстоятелствата си. Давайте на посетителите вътрешна информация – нещо ново и уникално – и им казвайте да го предават на други. Предлагайте хората да направят отметка на сайта ви, за да формират навик да се връщат към него.

Комуникацията от уста на уста може да ви помогне да продавате повече книги, като подтиквате хората да казват един на друг за тях. И е безплатно! Стимулирайте хората да разпространяват мълвата позитивно и често, като стратегически използвате корицата, съобщения за пресата и дейности в Интернет.

Източник:  Free Advertising

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s