Салвадор Дали (11 май 1904 г. – 23 януари 1989 г.)

467px-Salvador_Dalí_1939

Всички мои усилия, всеки ден и от край време целят едно единствено нещо: да успея да бъда Салвадор Дали.

Грандиозната трагедия, която наричаме модерно изкуство.

Детството се стреми към насекомите. Те са любопитни, те пораждат в душата жажда за насилие над себе си и природата. А това вече е стимул за творчество.

Книгата си „Петдесет тайни на магическото изкуство“ започнах така: „Ван Гог си отряза ухото. Прочети тази книга, преди да направиш същото.

Не се страхувайте от съвършенството. Не можете да го постигнете. Още повече, че в съвършенството няма нищо хубаво.

Никак не ме трогва онова, което пишат критиците. Знам, че дълбоко в душата си те обичат моите работи, но се страхуват да го признаят.

Оказва се, че всяка сутрин, щом се събудя, изпитвам върховно удоволствие, което днес откривам за първи път — това да бъда Салвадор Дали. И очарован се питам какво ли чудо ще направи днес този Салвадор Дали. И всеки ден ми става все по-трудно да разбера как останалите могат да живеят, без да бъдат Салвадор Дали.

Пикасо е испанец – аз също! Пикасо е гений – аз също! Пикасо е комунист – нито пък аз!

Сюреализмът, това съм аз.

Художник не е онзи, който се вдъхновява, а онзи, който вдъхновява.

Салвадор Дали

Биография  Творби  Книги  Цитати

Личност на месеца – Салвадор Дали

Художници от всички епохи – Салвадор Дали

Българското дете и Салвадор Дали

10 тайни послания, скрити в една от най-известните картини на Дали

Постоянството на паметта
Постоянството на паметта

Кошница хляб

Хосе, синът на Салвадор Дали: Съревнованието с баща ми беше обречено

Вашият коментар

