5 идеи за работа с визуален контент

Широкото използване на визуален контент се превръща в една от тенденциите в развитието на контент маркетинга през 2012 и 2013 г. Не е учудващо, тъй като хората най-бързо възприемат зрителна информация. А брандовете се стараят да експлоатират тази особеност на човешката природа, като предлагат на интернет потребителите видеофилми, фотографии, инфографики и други видове визуален контент.

Оценявайки ролята на визуалния контент в интернет, компаниите буквално „се нахвърлят“ върху работа с ресурси от типа на Pinterest. Но редовното публикуване на снимки не е достатъчно за ефективно взаимодействие с аудиторията. В тази статия ще намерите пет идеи за използване на визуален контент, предложени от texterra.ru. Реализацията им ще ви позволи да повишите ефективността на стратегията за контент маркетинг и ще ви научи как да използвате различните визуалнии материали  за промотиране на бизнеса.

1. Използвайте мултимедия при провеждане на PR мероприятия

Времената на традиционните прес релийзи (прес съобщения, съобщения за пресата) са отминали. Прес релийзите, като жанр, вече не са актуални. Защо? Има една обективна причина за това. Прес релийзът е бил нужен и полезен на бизнес медиите във времената на дефицит на информация от страна на компаниите (епохата на хартиените издания). В дигиталната епоха няма дефицит на информация. Вие няма да предзвикате интерес от страна на медиите към вашите новини, ако те търпят провал  в конкурентната борба по качество, информативност и значимост. Да, вашите прес релийзи трябва да бъдат значими за пазара  и за отрасловите медии – само при това условие те ще бъдат потърсени. Но ние, обаче,  препоръчваме да се промени  формата на представяне на прес релийзите.

Както вече беше отбелязано, хората най-бързо възприемат визуалната информация. Да, точно така, журналистите също по-бързо възприемат визуалния контент. Нещо повече, те прекрасно разбират, че интернет аудиторията на медиите отделя по-голямо внимание на материали, които съдържат видеофилми и снимки. Уеб журналистите и блогърите знаят, че видеофилмите и снимките ще доведат до  дополнителен трафик към ресурса чрез търсене по картинки и видеозаписи.

На практика, използването на мултимедиен контент променя съдбата на вашия прес релийз. Според данни от изследването на маркетинговата компания PR Newswire, показателят за преглеждане на страницата на сайта, на която е публикуван прес релийзът, значително се увеличава при използване в съобщението на визуални средства за предаване на информацията. Ето защо, публикувайте релевантни видео- или аудиоматериали, за да  привлечете вниманието към вашия прес релийз.

Обърнете внимание на още один факт, на който акцентира PR Newswire. Използването на мултимедиен контент увеличива честотата на споделянето на вашето съобщение в социалните мрежи. Потребителите на Facebook и на другите мрежови общности споделят текстова информация 0,99 пъти за час. Този показател се увеличава до 3,5 пъти за час за материали, в които присътства визуален контент. Дори включването само на логотипа на компанията в текста на прес релийза стимулира потребителите на социалните мрежи по-често да споделят съобщението помежду си, а да не говорим за видеофилмчетата.

2. Публикувайте къстъмизирана информация

Инфографиката е един от най-актуалните видове визуален контент в настоящия момент. Увеличаването на нейната популярност е научило компаниите да вмъкват огромните отчети и резултатите от изследванията в няколко десетки ярки картинки. Така брандовете заставят вечно бързащите клиенти да се запознаят с важните данни и да споделят сведенията с приятели в социалните мрежи. Инфографики, разработени от  texterra.ru, можете да разгледате тук.

Обърнете внимание, инфографиката не прави автоматично вашия контент маркетинг по-ефективен. Разбира се, добрата инфографика радва очите, но преди всичко тя трябва да бъде релевантна на интересите на целевата аудитория и да бъде информативна. Не се ограничивайте с публикуването на материала в корпоративния блог и социалните мрежи, ако вашият инфографски контент отговаря на тези характеристики. Използвайте всички възможни канали за неговото разпространение, за да осигурите максимален обхват на аудиторията.

3. Формирайте образа на бранда с помощта на фотографии

До широкото навлизане на  интернет, брандовете внимателно избирали фотографиите за маркетинговите кампании. Те многократно редактирали изображенията преди публикуването им, тъй като именно изображенията, качени на билбордовете, или отпечатани в листовките, си оставали основен източник на визуална информация за фирмата или нейния продукт.

Развитието на социалните мрежи и блогосферата кара маркетолозите да се откажат от строгия контрол върху фотографиите, които се използват за визуално представяне на бранда в онлайн пространството. Та нали потребителите на Facebook и блогърите самостоятелно решават с каква картинка да визуализират поста, в който се споменава за бранда.

Но най-далновидните компании са използвали този факт в свой интерес. Те са получили възможност да създават и публикуват голямо количество естествени фотографии, като се отказват от студийните и постановъчни снимки. При това маркетолозите все пак са длъжни да се придържат към определен стил, за да формират ефективно образа на бранда.

Red Bull в Instagram
Red Bull в Instagram

Обърнете внимание на формирането на образа на бранда Red Bull с помощта на фотографии в сайта Instagram. Маркетолозите на този бранд публикуват предимно контрастни изображения на съвременни млади хора, занимаващи се с екстремни видове спорт. Те например не предлагат на аудиторията фотографии със спокоен сюжет, тъй като това не съответства на образа на бранда.

4. Разкажете вашата история

Модата да се публикуват фотоистории на брандове се дължи на Facebook. Facebook Timeline позволи на компаниите да разказват на аудиторията за възникнването на бизнеса, първите му продукти, старите рекламни обяви.

Не се ограничивайте само с възможностите на Facebook, ако си поставяте високи цели. Компаниите Lego и Sony например са се справили с тази задача. Първата е разказала своята история с помощта на мултипликационен филм, а втората е споделила с аудиторията спомени върху стените на своя офис. А тези, които нямат възможност да посетят офиса на Sony, могат да видят резултатите от труда на дизайнерите в отделен сайт на компанията.

Потребителите са любопитни по природа. Те обичат да се ровят в миналото и да слушат интересни истории. Защо тогава да не се възползвате от товаа?

5. Назначете един или няколко сътрудници на длъжност „щатни папараци“

Повечето брандове отдавна използват силата на надписа „Ексклузивно“ при създаването на маркетингов продукт. Например компаниите често публикуват фотографии на офиси или на оборудване. Аудиторията охотно споделя подобен контент в социалните мрежи, факт, от който можете да се възползвате и вие.

Скоро сте завършили ремонта на офиса? Направете колаж на тема „До и след ремонта…“ и го публикувайте във Facebook. Вашата компания е спонсор на благотворителна акция? Споделете видеофилм за мероприятието в YouTube. Ваш сътрудник е получил отраслова награда? Покажете героя на потребителите на социалните мрежи.

И така, възползвайте се от описаните идеи за работа с визуален контент, за да повишите ефективността на стратегията за контент маркетинг на вашата компания. А може би, вече разполагате със собствени успешни примери за работа с видеофилми, фотографии и инфографика? Разкажете за тях в коментарите.

Източник:  texterra.ru

Advertisements

One thought on “5 идеи за работа с визуален контент

  1. Pingback: 5 идеи за работа с визуален контент | svetoslavadmtrv

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s