„Mazda-шедьовър“

Използването в рекламата на широко известни, „култови“ произведения на живописта е разпространено достатъчно широко.

Мотивите за подобна визуализация са очевидни и разбираеми – за възприемането на рекламираната стока или услуга работи познат, запазен в паметта и подсъзнанието образ.

При това на първо място се проявява ефектът на разпознаването и едва след това човек фокусира своето внимание върху необичайното, творческо използване на шедьовъра на живописта.

Понякога подобна визуализация предизвиква усмивка, в други случаи – възмущение от „кощунственото“ отношение към световното културно наследство, но равнодушен, като правило, не остава никой: човек неволно иска да уточни детайлите и подробностите.

Един пример. През 2005 г. официалният представител на Mazda в Беларус – компанията ИП „Холпи Авто“ – реализира впечатляващ имиджов проект, който черпи вдъхновение от известни произведения  на световното изобразително изкуство. Наречен е „Mazda-шедьовър„.

Изложбата е проведена в Минск в Музея на съвременното изобразително изкуство през май 2005 г.

Създаден е календар „Mazda-шедьовър“, признат за най-добър в Беларус през 2005-2006 г.

Сергей Пилипович, творчески директор на рекламната агенция Primary Saatchi & Saatchi, описва по следния начин проекта: „Всичко започна с желанието на „Холпи Авто“ да отбележи с интересен и амбициозен арт проект откриването на своя нов автоцентър. И тъй като Mazda е известна с много автомобилни шедьоври, напълно уместна изглеждаше идеята да се подберат живописни шедьоври, да се направят определени промени в тях и да се съчетаят тези произведения на художественото и инженерното изкуство“.

 

Мария Гуленова

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s